top of page

לא על המצגת לבדה: איך באמת בונים אמון עם משקיעים

  • Writer: Ariel Shapira
    Ariel Shapira
  • Nov 13
  • 1 min read

Updated: Nov 19

קשרי משקיעים הם הרבה מעבר למצגת נוצצת ו"רולודקס" שמן של שמות משקיעים שאולי ירצו לראות אותה.

ניהול קשרי משקיעים הוא קודם כול בניית אמון לאורך זמן.

מחקרים מראים שהגורם המשפיע ביותר בהחלטת השקעה הוא אמון בהנהלה. חברה שמציבה יעדים עסקיים ופיננסיים, עומדת בהם ומראה זאת למשקיעים - בונה בסיס של יחסי אמון עם משקיעים קיימים ופוטנציאליים.

הלב של כל זה היא ניהול ציפיות. בלי יכולת חיזוי פיננסית - מחלקת כספים שיודעת לתרגם את שפת הביזנס למודל מדויק - אי אפשר אפילו להתחיל לדבר על ניהול ציפיות. אבל יש גם שלב שני: מעבר למספרים, יש אומנות עדינה של ניהול המסרים סביב התחזית: מתי להיות שמרניים, מתי נועזים, מתי רק להתחיל לרמוז על שינוי מתקרב ומתי להניח אותו על השולחן.


עקביות היא קריטית. "סוף מעשה במחשבה תחילה" - זה בדיוק כאן. משקיעים רגישים לשינויים תכופים במסרים, במדדים ואפילו בפורמט, ולכן עדיף להשקיע מחשבה מעמיקה בהחלטה מה ואיך מדווחים מאשר לשנות בהמשך.


ולבסוף, גם נראות היא חלק מהמשחק. בעולם רווי גירויים, נדרש מאמץ יזום כדי לוודא שהמסר מגיע לקהל היעד  במקומות שהקהל הזה באמת נמצא. כי גם הזדמנות ההשקעה המושלמת לא תשמיע קול אם היא נופלת באמצע היער ואף אחד לא שם לשמוע.


אותם עקרונות חלים גם על חברות פרטיות. שיח סדור עם משקיעים קיימים ופוטנציאלים, דירקטוריון - ולעתים גם בנקים - המבוסס על תחזיות אחראיות, עקביות ונראות נכונה, מייצר אמון. וזה הנכס שהכי קל לאבד והכי קשה לבנות מחדש.


Investor Relations for Startups and Scaleups


ree

 
 
bottom of page