האם מודלי התמחיר של תוכנה כשירות עומדים להשתנות ב 2026? למה לצפות וכיצד להתכונן
- Ariel Shapira
- Nov 7
- 1 min read
Updated: Nov 12
בשנת 2026 צפוי שינוי עמוק במודלי התמחור של חברות SaaS. זהו לא שינוי של מחיר המוצר בלבד, אלא של תפיסה: מחוויה מבוססת מנוי Subscription / Seats השוק עובר למודלים גמישים המתאימים לערך ולשימוש בפועל.
השילוב בין עלויות מחשוב ו-AI גוברות לבין דרישת הלקוחות לגמישות ושקיפות, מאלץ חברות לבחון מחדש את הדרך בה הן מייצרות ומודדות ערך.
במהלך 2025 המגמה התחזקה והצפי הוא ששנה הבאה הטרנד רק יגדל.
חברות התחילו כבר לאמץ מודלים של שימוש ותוצאה (Usage & Outcome-based), המאפשרים התאמה טובה יותר לערך שמחפש הלקוח במקביל לגידול הכנסות ממבנה המודל החדש. יחד עם זאת השינוי גם מביא עמו אתגרי חיזוי וניהול חדשים.
המודל המוביל הוא ההיברידי - שילוב של מנוי בסיסי עם תמחור לפי שימוש - כדי לשמור על יציבות לצד חדשנות והתאמה לשוק שהשתנה.
לצוותי הכספים/ FP&A והנהלות מדובר ברגע קריטי: זהו הזמן בו נדרש ליישם כלים למדידת שימוש, להתאים KPI ותחזיות, ולהכין את הארגון לתרבות תמחור חדשה שבה מכירות, מוצר ושירות עובדים יחד.
המעבר דורש שקיפות, התאמת מערכות billing ויכולת להגיב במהירות לשינויים.
בסופו של דבר, 2026 תבדיל בין חברות שממשיכות למכור מנויים - לבין כאלה שמוכרות ערך אמיתי.
הילה ארביב וליאת פלקסין , FAAS FP&A



