top of page

האם מודלי התמחיר של תוכנה כשירות עומדים להשתנות ב 2026? למה לצפות וכיצד להתכונן

  • Writer: Ariel Shapira
    Ariel Shapira
  • Nov 7
  • 1 min read

Updated: Nov 12

בשנת 2026 צפוי שינוי עמוק במודלי התמחור של חברות SaaS. זהו לא שינוי של מחיר המוצר בלבד, אלא של תפיסה: מחוויה מבוססת מנוי Subscription / Seats השוק עובר למודלים גמישים המתאימים לערך ולשימוש בפועל. 


השילוב בין עלויות מחשוב ו-AI גוברות לבין דרישת הלקוחות לגמישות ושקיפות, מאלץ חברות לבחון מחדש את הדרך בה הן מייצרות ומודדות ערך.


במהלך 2025 המגמה התחזקה והצפי הוא ששנה הבאה הטרנד רק יגדל.

חברות התחילו כבר לאמץ מודלים של שימוש ותוצאה (Usage & Outcome-based), המאפשרים התאמה טובה יותר לערך שמחפש הלקוח במקביל לגידול הכנסות ממבנה המודל החדש. יחד עם זאת השינוי גם מביא עמו אתגרי חיזוי וניהול חדשים.


המודל המוביל הוא ההיברידי  - שילוב של מנוי בסיסי עם תמחור לפי שימוש - כדי לשמור על יציבות לצד חדשנות והתאמה לשוק שהשתנה.


לצוותי הכספים/ FP&A והנהלות מדובר ברגע קריטי: זהו הזמן בו נדרש ליישם כלים למדידת שימוש, להתאים KPI ותחזיות, ולהכין את הארגון לתרבות תמחור חדשה שבה מכירות, מוצר ושירות עובדים יחד.

המעבר דורש שקיפות, התאמת מערכות billing ויכולת להגיב במהירות לשינויים.


בסופו של דבר, 2026 תבדיל בין חברות שממשיכות למכור מנויים - לבין כאלה שמוכרות ערך אמיתי.



Eye-level view of a financial dashboard showing key performance indicators on a computer screen




ree




 
 
bottom of page